Featured Video

khineroma.i@gmail.com

Tuesday, November 23, 2010

ရထားလမ္းသစ္ေရြးခ်ယ္မႈ အဆင္မေျပ

“ေဒလမ္းကို မေဖာက္ခင္က ေျမာက္ဦးမွာတာ၀န္က်ခေရ ဦးေစာလြင္နန္႕ ျမန္မာ့မီးရထားဌာနက အရာဟိတိပါ။ေနာက္ရထားလမ္းကုိကန္ထရုိက္ယူဖို႕ပုဂၢလိက ကုမၸဏီတိနန္႕ ေဒလမ္းကုိ ရြီးခ်ယ္ခကတ္စြာေလးဆိုေက...... ညြန္ခ်ဳပ္အနီနန္႕ ေဒလမ္းကုိဖ်က္ဖုိ႔က မလြယ္ပါေလး။ ယၿပီးေက ေျမာက္ဦးရထားလမ္းက ၅ မုိင္ဘဲယွိစြာပါ ေအခ်င့္ကို အကုန္အက်မခံနိုင္ဆိုေက ေအခ်င့္စြာ ရခုိင္သမုိင္းကုိ ဖ်က္စီးခ်င္ေရသေဘာပါ”


ရထားလမ္းေဖာက္လုပ္ရာမွာ ရွိေဟာင္းဘုရားပုထုိးမ်ားကုိေရွာင္ကြင္းႏုိင္ဖို႕အတြက္
ရခုိင္လူထုမွတင္ျပေရ လမ္းေၾကာင္းသစ္ကုိ  လမ္းကန္ထရုိက္တာ၀န္ယူထားသည့္ Steel,Stone ကုမၸဏီမွ တာ၀န္ရွိသူမ်ား ျမန္မာ့မီးရထားအရာရွိမ်ားကုိ ညက  တင္ျပခေကလည္း ဘေဘာတူညီခ်က္မရွိခလို႕ ေဆြးေႏြးစြာမွာ ပါ၀င္ခေရ ေျမာက္ဦးၿမိဴ႕ခံတဦးကေျပာပါေရ။

“ညက က်ေနာ္ရို႕တင္ျပပါေရ။ ယေကလဲ့ သူရို႕က က်ေနာ္ရို႕တင္ျပေရ လမ္းစြာ ေငြေၾကးအကုန္က်မ်ားဖို႕လုိ႔ဆိုပါေရ။ ေယဇုနန္႕ ပယ္ခ်လိုက္စြာပါ”လို႕ေျပာပါေရ။

ေဒဂုလ ၇-ရက္နိက ေျမာက္ဦးၿမိဳ႕မွာ ရထားလမ္းေဖာက္လုပ္ရာမွာ ရွိေဟာင္းသမုိင္း၀င္ ဘုရားတိ ပုထိုးမ်ားတိ ပ်က္စီးခဲ့ရာ ေျမာက္ဦးၿမိဳ႕က ေဒသခံတိက ကန္႔ကြက္ခဲ့ၾကေရပိုင္ လက္ဟိေျမာက္ဦးၿမိဳ႕ ေရွးေဟာင္းသုေတသန ဌာနခဲြမွာ တာ၀န္က်နီေရ ဗုိလ္မႉး သိပ္ဦးက ဟန္႔တားခဲ့သည္။ ဗုိလ္မႉးသိပ္ဦးသည္ ေျမာက္ဦးၿမိဳ႕မွာ တာ၀န္က်နီစြာမွာ တပါတ္ခန္႔ရာရွိရွိသိမ့္ေရလို့သိရပါေရ။ ယင္းမတုိင္ခင္ ဦးေစာလြင္ တာ၀န္က်ခေရလို႕လည္း သိရပါေရ။

ရထားလမ္းေဖာက္လုပ္မႈကုိေဒဂုလ ၁၈-ရက္နိမွာ ရပ္ထားခပါေရ။ ယင္းေနာက္ပုိင္း ေနျပည္ေတာ္မွ ရွိေဟာင္းသုေတသန၊အမ်ဳိးသားျပတုိက္ႏွင့္စာၾကည့္တုိက္ ဦးစီးဌာန ညြန္ၾကားေရးမႈခ်ဳပ္ဦးေက်ာ္ဦးလြင္လည္း ညကရထားလမ္းတာ၀န္ရွိ္သူမ်ားကုိလမ္းေၾကာင္းသစ္တခုတင္ျပ ခရာမွာ သေဘာတူညီမႈ မရရွိခဲ့ေၾကာင္းသိရပါေရ။

“ေဒလမ္းကို မေဖာက္ခင္က ေျမာက္ဦးမွာတာ၀န္က်ခေရ ဦးေစာလြင္နန္႕ ျမန္မာ့မီးရထားဌာနက အရာဟိတိပါ။ေနာက္ရထားလမ္းကုိကန္ထရုိက္ယူဖို႕ပုဂၢလိက ကုမၸဏီတိနန္႕ ေဒလမ္းကုိ ရြီးခ်ယ္ခကတ္စြာေလးဆိုေက...... ညြန္ခ်ဳပ္အနီနန္႕ ေဒလမ္းကုိဖ်က္ဖုိ႔က မလြယ္ပါေလး။ ယၿပီးေက ေျမာက္ဦးရထားလမ္းက ၅ မုိင္ဘဲယွိစြာပါ ေအခ်င့္ကို အကုန္အက်မခံနိုင္ဆိုေက ေအခ်င့္စြာ ရခုိင္သမုိင္းကုိ ဖ်က္စီးခ်င္ေရသေဘာပါ”လို႕အထက္က ေျပာခေရ ေဒသခံက ဆက္ေျပာပါေရ။

ရထားလမ္းမွာ အယင္လမ္းကုိအသုံးျပဳလားဖို႕ျဖစ္ေကလည္း လမ္းေဖာက္ရာမွာ ရွိေဟာင္းဘုရားမ်ားေတြ႕ရွိက ေရွာင္လားရန္ အတြက္ သေဘာတူညီမႈ တရပ္ရရွိခေကလည္း လက္ေတြ႔မွာ ျဖစ္လာဖို႕ မဟုတ္ေၾကာင္း ေဒသခံမ်ားအဆုိအရသိရပါေရ။ေျမာက္ဦးရထားလမ္းသည္  မင္းဘူး- ပဒါန္း- အမ္းစစ္ေတြ ရထားလမ္းတြင္ အက်ဳံး၀င္ရာ  ေဒဂုအခါ ေက်ာက္ေတာ္မွ ေျမာက္ဦး အထိ ျမီသားလမ္းမ်ား ေဖာက္လုပ္နီျခင္းျဖစ္ေရလို႕သိရပါေရ။

စစ္ေတြ -အမ္း- ပဒါန္း- မင္းဘူးရထားလမ္းသည္  ၂၅၇ မုိင္ရွိရာ မင္းဘူး-ပဒါန္းဘက္မွလဲ ရထားလမ္းေဖာက္လုပ္လ်က္ရွိသည္။ စစ္ေတြ ရထားလမ္းေဖာက္လုပ္မႈကုိ ၂၀၀၉ ေမလတြင္စတင္ခဲ့ရာမွာ ၂၀၁၁ ႏွစ္ကုန္ပုိင္းအထိ စီမံကိန္းျဖစ္သည္။

ရထားလမ္းေဖာက္လုပ္ရာတြင္ ေရွးေဟာင္းဘုရားပုထုိးမ်ားပ်က္စီးလားမႈအေပၚ ျပည္တြင္းျပည္ပ အဖဲြ႔စည္းမ်ားက ကန္႔႕ကြက္ခဲ့ၾကစြာကိုလည္းတြိ႕ရပါေရ။

ရထားလမ္းေဖာက္လုပ္ရာမွာ ပ်က္စီးလားေရ ျပည္စုိးႀကီးဘုရားအပါအ၀င္ တျခားရွိေဟာင္းဘုရားတိ ပုထုိးမ်ားကုိလည္း ျပန္လည္ျပဳျပင္ပီးဖို႕လို႕ ညြန္ခ်ဳပ္ဦးေက်ာ္လြင္ဦးက ေျပာခေရလို႕သိရပါေရ....။

0 မွတ္ခ်က္ေပးရန္:

Post a Comment

....ဂနိန္႔ရ ရခုိင္ျပည္တြင္း သတင္းတုိထြာတိ....

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More